أحمد حسن مستنكراً ظاهرة التنمر: كل الدعم لعمرو السولية

0

شيماء مصطفى

أعرب نجم الأهلي والزمالك السابق ومنتخب مصر أحمد حسن عن غضبه الشديد من تفشي ظاهرة التنمر في المجتمع المصري، خاصة وأنها عادى غريبة ليس لها أساس بين طباع المصريين، وأضاف حسن في تصريحات إذاعيه عبر برنامجه “ملعب الصقر” الذي يذاع على راديو مصر، أنه يؤازر عمرو السولية لاعب وسط النادي الأهلي بعدما تعرضت ابنته ليلى التي لم تتجاوز الثلاث سنوات بعد للتنمر عبر مواقع السوشيال ميديا.

وأضاف الصقر: شئ لا يعقل أن تتعرض طفلة لهذه التعليقات عبر مواقع السوشيال ميديا، وكل الدعم لعمرو السولية وكل من عانى من مثل هذه التعليقات أو التنمر.

وفي وقت سابق شارك عمرو السولية ، متابعيه وجمهوره عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي انستجرام صورا جديدة برفقة ابنته ليلى معلقه عليها :”كل شيء بالنسبالي”.

لاقت الصورة تفاعلا كبيرا من المتابعين على المنصة الاجتماعية، ولكن للأسف زعم البعض أن ملابس ابنته ليلى التى تبلغ من العمر 3 سنوات ونصف غير محترمة.

رد السولية عليه قائلًا: “ليلى بنتي عندها ٣ سنين و نص (لسه قالعة البامبرز من كام شهر) الكلام ده بيتقال على طفلة !! ايه اللي يخلى (بني آدم) خنزير ممكن يبص على لبس طفلة ويركز غير أنه فعلاً خنزير ؟! ايه المرض ده !”.

وأضاف السولية: “دول اللي لما بيكبروا بيكونوا مغتصبين ومتحرشين واللي بنخاف على بناتنا وأهلنا ينزلوا الشارع عشان ميتعرضوش لأذاهم، اتمنى الشيوخ اللي بيبرروا للتحرش و لبس البنت يكونوا مبسوطين دلوقتى و هما شايفين اللي بيحصل”.

إختتم السولية:”قررت اتقدم ببلاغات لأصحاب الكومنتات دى عشان اللي زى دول مينفعش يكبروا وسطنا قررت احمي بناتي اللي لسه مشافوش الدنيا وللأسف خايف عليهم يشوفوا كمية القرف و الاشمئزاز ده “.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.