أهم الأخبارفن ومنوعات

بعد تعرضه لهجوم شديد.. شريف منير يعتزل السوشيال ميديا

أعلن الفنان شريف منير عن إعتزاله السوشيال ميديا وأخذ إستراحه منه قليلا وذلك بعد تعرضه مؤخرا  لهجوم شديد  بسبب تعليقه على صورة نشرها مع النجمين أحمد السقا و رزق ، وأيضا تعرضه الدائم للإهانه له ولأبنائه في أكثر من موقف

جاء ذلك عبر حسابه الشخصي على موقع الصور الشهير “إنستجرام”:”  “قررت أخد راحة من السوشيال ميديا.. أنا كنت بتعامل بقلبى وبطبعتى للى الناس عرفاها وعمرى ما جرحت حد بكلامى أبدا.. لكن أنا مؤخرا تعرضت لكم من الكراهية والحقد غير المبرر.. رغم تاريخى فى التعامل مع الناس عمر ما كان فيه تجاوز“.

وتابع:” لما نزلت صورة كنت بسبق علشان اكتشف نوعية معينة من الناس أنا مش عايزهم عندى، لكن للأسف الموضوع دخل لطريق تانى أنا مش حبه لأن الناس شايفة إن العادى أنا اتشتم وعيلتى يتشتموا لكن مش عادى إنى أرد على الغلط، وعلى فكرة أنتو صح مكنش ينفع أنزل لمستوى النقاش ده لأنكم متعودتوش منى على كده”.

ووجه الشكر لجمهوره قائلا:” شكرا لكل جمهورى اللىى حبنى بجد وعارفنى كويس.. استراحة شوية بقا“.

وكان شريف منير قد نشر مؤخرا عبر حسابه على موقع “إنستجرام” خلال قضائه الإجازة الصيفية مع النجمين أحمد السقا وأحمد رزق وعلق عليها ساخرا:” آدي يا سيدي الفنانين .. عايشين في الفتّه .. وبيصيفوا .. ولا حاسين بالناس ولا حاسين بحاجة .. وسايبين الناس في الحَرررر و القرف .. حرام عليكم .. حِسّوا بالناس .. حسبي الله ونعم الوكيل فيكم يا فنانين” .

الأمر الذي عرضه للعديد من الإنتقادات حي علق أحدهم :”حضرتك بدأت استفزاز الناس بالكلام اللي علي الصورة .. معروف ان الفنانين معظم الوقت مسافرين والتعليق ع سفرهم يكاد يكون معدوم الكلام والتنمر بيبقي ع لبس او ع الفلوس بشكل عام مش السفر خالص ! ف بالتالي بعض من الجمهور استفز و رد والموضوع وصل لمنحني تاني خالص المفروض مكنش يحصل لان حضرتك فنان محترم وليك قيمتك ومينفعش المستوي ينزل لكدة في صفحتك”.

ويذكر أن اخر أعمال شريف منير هو مسلسل “ونحب تاني ليه” الذي خاض به الماراثون الرمضاني الماضي

شريف منير

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى