أهم الأخبارتوك شو

بعد تهديدها بالإنتحار.. هاشتاج «ادعم منى فاروق» يتصدر تويتر

إسراء عبدالفتاح

تصدر هاشتاج «أدعم منى فاروق» موقع “تويتر”، وذلك بعد أن ظهرت الفنانة منى فاروق في فيديو بث مباشر، عبر صفتحها بموقع التواصل الاجتماعي «إنستجرام»، اعتذرت خلاله للشعب المصري معبرةً عن حزنها وألمها الشديد من المعاملة التي تتلقاها من الناس والمجتمع بسبب أزمتها الأخيرة.

وقالت «فاروق» في الفيديو: «طول الوقت بتعامل انى شاذة في المجتمع وسافرت لدبى لأنى محتاجة اشتغل أي حاجه مش شرط التمثيل، أي شغل مش لاقيه فرصة بقالى شهر قعدة في البيت ولا حد عاوز يتعامل معايا وحصلي مشكلة زى أي حد فاهمة أنا غلطت وبعتذر».

وأضافت: «مهما حاولت أعمل قوية أنا مش قوية كفاية إنى أعمل مش واخدة بالى طول الوقت، وأنا تعبت وعمالة أتعامل إن الموضوع عادى وهومش عادي، ومخنوقة أوي من شهر 2 لشهر 6 أنا برة الدنيا وعايشة ميتة، وكنت كل لما أنزل ويوم ما قالوا لي إني أخدت إخلاء سبيل أنا وقعت من طولي مش مصدقة بجد والنبي يا رب يكون الناس مبيضحكوش عليا وأخويا وأمي يشهدوا على ده».

وأعربت عن حزنها حين قالت: «أن كل الناس بتضايقني وأنا بخاف أمشي في الشارع حد يضايقني ومحدش عايش الحياة اللي أنا عشتها، والحل إني أموت».

وأوضحت خلال الفيديو قائلة: «أنا آسفة للشعب المصري وأنا تعبانة من جوة قوي ومحدش عايز يديني فرصة ولا مخرج ولا ممثل ولا مطرب عاوزين يدوني فرصة في التمثيل».

شاهد الفيديو ..

 

من جانبه عبر رواد موقع تويتر دعمهم للفنانة، فقال أحد المتابعين : «احتقر المعصيه ولاتحتقر العاصي .. و إذا وقعت عينك على صاحب ذنب فلا يقع في نفسك العزة وأنك خير منه ! هو فُتِن وأنت برحمة الله نجوت فادع الله له بالهداية ولنفسك بالثبات( من كان منكم بلا خطيئة فليرمها بحجر )».

و أضاف أحد متابعي الهاشتاج : «احنا شعب منافق عاملين فيها مش بس ملايكة ، عاملين فيها آلهة مش بتغلط ، كلنا بنغلط والفرق هو ستر ربنا مش اكتر ، ربنا بيقبل التوبة واحنا لا ، هنستفاد ايه لما ننهش في بعض؟ لما نغتال حد هانحس بالرضا عن نفسنا؟».

الوسوم

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق