الأخباررياضة

تركي آل الشيخ يتقدم ببلاغ للنائب العام ضد محمد سراج

هدى ابو عمرة

تقدم تركي آل الشيخ رئيس هيئة الترفيه بالسعودية ووزير الرياضة السابق ببلاغ رسمي ضد عضو مجلس إدارة النادي الأهلي محمد سراج الدين بسبب الهجوم عليه عبر وسائل التواصل الاجتماعي.

وكانت قد انتشرت  في  الساعات القليلة الماضية  مناوشات كثيرة بين رئيس هيئة الترفيه بالسعودية تركي آل الشيخ وعضو مجلس إدارة النادي الأهلي محمد سراج الدين عبر وسائل التواصل الاجتماعي.

قرر مجلس إدارة النادي الأهلي برئاسة محمود الخطيب عقد إجتماع طارئ مع أعضاء مجلس الإدارة  للرد على تركي آل  الشيخ بعد الهجوم التي حدث منه عبر صفحته الرسمية على الفيس بوك.

إقرأ أيضًا

محمد سراج يرد على تركي آل شيخ

قام  محمد سراج عضو مجلس إدارة النادي الأهلي بالرد على الهجوم الذي شنه عليه تركي آل شيخ الرئيس الشرفي للنادي الأهلي، عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”.

كان محمد سراج أمس الجمعة قد كتب عبر حسابه على فيس بوك ردًا علي آل الشيخ: ” هو انا متربي وهادي الحمد لله ودي نعمة ربتني عليها والدتي الأستاذة الجامعية ووالدي وهو لواء مدفعية سابق في الجيش المصري بس افتكر انه كان علمني كمان ان الكرامة دي اعلى واهم صفات الإنسان وان عمري ما اقبل اي تجاوز في حقي وانا بشفق عليك حقيقي لأنك ملقتش حد يربيك تربية سوية أو يعلمك ان مش كل حاجة المظاهر والشو والهبل اللي بتعمله ده اللي خلاك مسخة أمام العالم كله في قيم ومعاني واصول اهم وأسمى من كده بكتير بس انت معذور متعرفهاش بحمد ربنا اني اتربيت كده وانا مش بشوفك يا تركي ال شيخ من اول يوم غير واحد ناقص وجاهل وهفضل اشوفك كده على طول وعلى فكرة انت مش كاسر عيني وانت عارف كده كويس ولا عمرك هتقدر في أحلامك حتى تكسرها ولا انت ولا اتخن تخين”.

وهاجم تركي آل شيخ رئيس هيئة الترفيه السعودية، عضو مجلس إدارة النادي الأهلي “محمد سراج الدين” ورد على تصريح الأخير عبر موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”.: ” ارجع أسال هو انت مين عشان اكسر عينك؟ مالكش اي قيمة … بعدين اذا انا بحب الشو على كلامك على الاقل بدفع حق الشو الي بعمله …مش زيك هارينا بابي ومامي وفي الاخر ناجح بفلوسي انا ودعمي انا؟! متعملش فيها راجل وبتاع كرامه وانتى اساساً الكرامة دي متعرفهاش الا في بوست فيس!”.

أضاف آل الشيخ :”وبعدين انا مش حشتم في ابوك المحترم الي للاسف معرفش يربيك ولا اجيب سيرة ارض الطوب الرملي في الواحة في مدينة نصر وبقية الاراضي والشيك الي ب ١٠ مليون جنيه بدون رصيد لن كده حيزعل منك بابي … لو عندك كرامه يابو كرامه يا اهبل كان اتصرفت وانا مرتين ارمي الاستقاله في وشك ومتقبلوهاش … واستقاله بين السطور فيها انه ميشرفنيش اكون رئيس ل نادي الاهلي العظيم الي بحبه وبحب جمهوره وفيه هلفوت في مجلس الاداره زيك … بتاع بابي ومامي ! دي اخر مره انزل ل مستواك وارد عليك ببوست … فاهمني”.

ليرد عليه محمد سراج :”تنزل ايه بس ، مش لما تطلع الأول تبقي تنزل، أنا بس حبيت أفهمك أني ابن أصول و  متربي ، مشزيك وعملت نفسي بنفسي ودرست جامد وطورت من نفسي و مدرس مساعد بالجامعة الأمريكية و عملت 2 ماجستير واحد منهم في مدريد، ومثلت مصر في مؤتمرات بره وأخذت جائزة أفضل بحث علمي بميونخ 2018″.

أضاف سراج:”الحمد لله متربي ومصري وعندي كرامة و دماغ، الدور و الباقي علي اللي ملوش أصل و لا علم ، وفلوس يا ريتها فلوسه أو بتعبه، وضحكتني علي الشيك أبو 10 مليون ، طب هات دليل واحد كده للسيك ده ، أنا والدى حارب في 1973 معرفش والدك كان بيعمل ايه ساعتها، وطول عمره اسمه عالي ونضيف اوي في مصر بشهادة الكل في كل مكان، وطول عمره ليه فلوس بره مش العكس، الحمد لله عمر ماكان  ولا هايكون علينا حاجة لحد، اقولك هات اللي ليه 10 مليون ده يقولي كده في وشي وانا هدهمله مكان أبويا بس هاته”.

واختتم محمد سراج رده :”آخر حاجة بقي النادي الأهلي كمان ميشرفوش واحد زيك يجيب سيرته أصلا”.

 

 

 

الوسوم

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق