محافظات

قرار من النادى الاجتماعي يغضب أهالي مدينة الغردقة

حالة من الغضب الشديد، سيطرت علي أعضاء النادى الاجتماعي بالغردقة وكذلك المترددين علي هذا النادى، من أبناء محافظة البحر الأحمر، بكافة مدنها، عقب صدور قرار لإدارة النادى اليوم الأحد، يمنع دخول الاطعمه والمشروبات الى النادى الاجتماعى اعتبارا من اول يونيه ٢
2021.
علق الدكتور محمد أنور، احد أبناء مدينة الغردقة قائلا: هذا القرار لا يفهم منه الا وجود مصلحة مشتركة بين النادي والمطاعم اللي فية.حضراتكم مينفعش تجبروا حد علي اكل معين او الزامة بشراء حاجة معينة دة نادي مش كافية او فندق. نادي الرياضات البحرية ومن افضل أندية المحافظة، طول عمرة فيه مطعم وعمرة ما منع دخول أكل.
ولو واحد بس في أي مطعم من المطاعم عندة كورونا ويعدي النادي كلة يبقي ذنب الناس عند مين. هتشيلوا ذنب الناس؟
وأضاف حماده علام، القرار ده مش لصالح الاعضاء نهائى والمفروض عدم الزام الاعضاء بالاكل من المطاعم الموجوده فى النادى الموضوع مش إجبار والرجاء دراسه القرارات قبل اصدارها وخاصه فيما يخص الاعضاء.
وقال عادل النجار، عضو بالنادي الاجتماعي، انا ضد هذا القرار اذا كان صدر من ذى صفه بالنادى لان لا نضمن أكل المطاعم على اولادنا وكمان هو اغلى من الخارج ولما سئلته ليه قلى الايجارات هنا غاليه ولازم نعوض بالسعر ويعنى كله على حساب العضو ونحن اعضاء النادى سوف نطعن على هذا القرار اذا كان صدر من ذا صفه بالنادى وعايزين نعرف من الذى أصدره ونطالب بتدخل المحافظ.
وذكرت زينب فاروق ،انها بالامس كانت بالنادى، جريت الاكل قولت بدل مشيل وتبقى شيله لمهم قولنا نفطر كشري طلع قرف كشري يتاكل صح لوجبه كبيره بس لطعم ولا ريحه وسبناها زي مهي جبت سندوش الشيش طاوق فيه حته بالعدد والباقي خضار قلنا معلش رجعنا جبنا بيتزا لقيناها مابتتكلش السؤال بقى الي معجبوش اكلكو يعمل ايه ؟؟؟ وبتقول انو باسعار ارخص من برا طيب متعملو نفس اسعار برا وبنفس الكفاءه علاقل يكل بنفس مش يقرق وميكلش وينجبر يبعت دلفري من برا،ثانياً الناس اللى خايفه من الامراض ومش متعوده على اكل بره هتعملو معاه ايه تلغي عضويتها وتروح مكان تاني عشان تاكل برحتها انا واحده من الناس برفض القرار ده لان كده بتغصبونا على حاجه مش عمزجنا وياريت حلوه مش مشكلتي انكم عملتو مطاعم واكلها دي مش كويس

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى