أخبار

ابنة رجاء الجداوي باكية: “أمي كانت بتحب الورد”

كشفت أميرة مختار نجلة الفنانة الراحلة رجاء الجداوي سر حب وتعلق والدتها بالورد قائلة : الورد ده كان حاجة أساسية في حياتها كان فيه مواعيد ثابتة لتغيير الزهور والورود في ” الفازات ” في البيت كانت بتقولي دائماً بيدي روح في البيت وبيدي طاقة إيجابية في البيت “.

وتابعت في لقاء خلال برنامج ” كلمة أخيرة ” الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي على شاشة ” ON” في حلقة خاصة بمناسبة الذكرى الاولى لرحيل الفنانة القديرة رجاء الجداوي قائلة : “رغم أننا كنا الأصغر سناً لكنها كانت بتشتغل كتير عشان ترفهنا وتدخل البهجة للبيت “.

وأكملت : شغلها الشاغل كان إسعادنا ..أنا أخدت فترة بعد وفاة ماما أطلب منهم ضبط الإضاءة والكهرباء في البيت لأني حاسة أن البيت مظلم من غيرها وبدأت من شهرين أتغلب على ده بأصحابي المقربين وبيقلولي هنفضل كده لحد إمتي ؟

وعن مشاعرها عند خولها غرفتها قالت : من أول ما دخلت العزل وكانت غرفتها موقع بالنسبة لي لقراءة القران ومكنتش خايفة أدخل أوضتها بعد الإصابة بكورونا ولحد دلوقتي لما بحب أتكلم معاها زي مانا متعودة بفضل أدخل أوضتها وأنا بالنسبة لي ماحستش بغيابعها لان الإنسان هو اللي بيقرر من حياته انتهت ولا لا وهي موجودة معانا بروحها وحضورها “.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى