«نمامين ومتنمرين».. ريهام حجاج تعلق على رد فعل المصريين على صفحة ويل سميث

0

جهاد علي

علقت الفنانة ريهام حجاج على رد فعل المصريين، عبر موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، وياتي ذلك بسبب تصريحات زوجة النجم العالمي ويل سميث عن خيانتها له.

وقالت «ريهام»: «إحنا الشعب الوحيد في العالم اللي دخل علي صور will smith وشتمه أقذر الشتايم هو ومراته وعيلته.. اللي دخل شتم مراته واللي اتهمه إنه رافع ارايل.. وبغض النظر ايه اللي اتكتب احنا الشعب الوحيد اللي دخل يكتب تعليقات في العموم».

تابعت موضحة: «مفيش بجد أي شعب تاني لا صيني ولا هندي ولا حتى في الشعوب العربية.. دا إن دل علي شئ فيدل علي إن إحنا أكتر ناس شتامين ونمامين ومتنمرين (مع اننا مفروض متدينين.. معرفش ازاي).. وإننا خلصنا أمراضنا النفسية والحشرية علي نفسنا وكشفنا قرف بعض فقلنا نكشف نفسنا للعالم بقا».

وأضافت الفنانة ريهام، قائلة: «إحنا الشعب الوحيد اللي تفاني في سوء استخدام السوشال ميديا والحمد لله دا كان الإنجاز الوحيد اللي حققناه منها.. هو مش مفروض نحشر نفسنا ونحكم علي حياة حد في العموم.. فمنتهى الفجر والقدر الحكم علي حياة حد لا هو من بلدك ولا ثقافتك ولا تفكيرك ولا تربيتك.. يعني مش بس مش قادرين نحترم اختلاف بعض لأ مش عارفين نحترم اختلاف الثقافات الأخرى.. إحنا عدينا البراميل بلا راجعة».

روان بن حسين تعلن إصابتها بفيروس جنسي.. اعرف السبب

ويذكر ان بعض المصريين  علق بشكل ساخرًا على أزمة النجم ويل سميث بعد اعتراف زوجته بخيانتها له.

حيث دخل بعض النشطاء على صورهم عبر حسابه الشخصى على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، وقال احد الرواد: بتفعيل هشتاج« #حق_ويل_سميث_راجع».

وأضاف آخر بطريقة ساخرة على طريقة الأغتية: «هلا والله ع الرخيصة كلبه الجنيه».

حيث قدم أحد النشطاء نصحية لـ«ويل»: «معلش ياويل خيرها فى غيرها انت بس ركز وانت بتختار اهم حاجه الاختيار ومش بالشكل اهم حاجه الطبع والاخلاق».

وتابع كاتبًا: «متقلقش رن علي رقم مديحة المغربية لجلب الحبيب ورد المطلقة وتلبيس الدبل علي الرقم التالي 973665556782265441992836609183».

وأشار له أحد الرواد قائلًا: «انت الى غلطان ياعم ويل حد يبص للعرسه دى كنت تعالى وانا اجوزك واحده من المنوفيه ضمان مدى الحياه ومبتعرفش تخون هى ممكن تتخان».

حيث قام آخر بتفعيل هشتاج: « #إعدام_كلبة_الدولار #حق_ويل_سميث_فين»

والجدير بالذكر، ان  جادا بينكيت اعترفت لزوجها النجم ويل سميث في برنامجها «Red Table Talk»، عن خيانتها له كما تحدثت معه عن زواجها الذي امتد إلى 25 سنة قبل الخوض في المرحلة التي انفصلوا فيها عن بعضهما.

وكشفت سابقًا بشأن دخولها في علاقة مع الرابر أوجست ألسينا وقالت كانت علاقتنا انتهت ومع مرور الوقت دخلت في علاقة متشابكة مع أوجست ليرد عليها الفنان ويل سميث وقال تشابك؟ كانت علاقة؟ «لتجيب الزوجة كنت أشعر بألم شديد وكنت مكسورة للغاية».

شاهد بعض التعليقات..

 

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.