أخبار

صاحبة فيديو اعتداء كمسري على مواطن: “البنت قطعت قلبنا من العياط”

كشفت هناء زكي صاحبة فيديو اعتداء كمسري قطار على مواطن وانتبه، تفاصيل الواقعة، مؤكدة أن الواقعة تمت في قطار منوف.قائلة : ” قمت بالتصوير بعد سماعي لضجة كبيرة وصريخ لطفلة هرعت إليها افتكرت في الأول إنها مخطوفة أو واقعة “
وقالت : فوجئت بأن الناس بتقول أن مساعد الكومسري ضرب الرجل بالقلم عشان زود محطة زيادة عن ثمن التذكرة وحدثت الواقعة في قرية ” الحامول ” فالكومسري بيقوله طلع 21 جنيه فرق التذكرة فوالد الطفلة قله والله العظيم ما معايا فلوس “.

وتابعت” هناء” خلال مداخلة هاتفية ببرنامج كلمة أخيرة على شاشة قناة أون تى في، مساء اليوم الثلاثاء، أن بعض الركاب عرضوا دفع الأموال المطلوبة للكمسري الغرامة المطلوبة من مواطن في القطار، لكن رفض الكمسري الأمر، وقمت بتصوير الواقعة.
استطردت قائلة : “قال للكومسري هدفع الفرق في المحطة لما أوصل البلد قله والله ما انت نازل ولازم أسلمك للشرطة وعندما بادرت بعرض دفع الفرق وقولتله حرام عشان بنته اللي بتعيط وقطعت قلوب كل الركاب فرد قائلاً : لا مش هاخد غير منه هو ولو ماجبش هوديه الشرطة .
أكملت : ” صوتي راح من الصراخ لان الكومسري استفزني لرفضه أخذ الفلوس وبيقول لا لازم أسلمه ولازم يتحقق معاه عشان نعرف هو تبع مين أصلاً ؟! إزاي يعمل كده ؟ليه بيعمل كده ولصالح مين ؟! “.
مؤكدة أن تطبيق القانون في تحصيل الثمن الخاص بالتذكرة لابد أن يكون بروح القانون قائلة : هل فيه نص في القانون بيقول لازم تبقى الفلوس من جيبه ؟ مانا عرضت وهو الي كان عايز يواصل في المشكلة”.أعلى النموذج

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى