غير مصنف

«صعيدي بقُصه».. سخرية من ريهام حجاج بعد ظهورها في مشهد بمسلسل «وكل ما نفترق»

تصدرت الفنانة ريهام حجاج، تريند موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك» بعد ظهورها في إحدى مشاهد مسلسل «وكل ما نفترق» وهي تقوم بدور رجل صعيدي.

وجاءت تعليقات الجمهور حول المشهد كالآتي: «من شويه اشتغل قدامي بالصدفة مشهد من مسلسل ريهام حجاج و المفروض انها كدا متخفية في هيئه صعيدي ستوب يا ابني ايه دا».

فيما علق آخر على المشهد قائلًا: «ريهام حجاج اتنكرت في لبس صعيدي بوقصة عشان تهرب من صعايدة بيطاردوها وبقت تضربهم بالبقدوس والجرجير».

وأضاف آخر: «امبارح لقيت الفيس كله بيتكلم عن مشهد عظيم خلي الناقدين والمخرجين والمحللين يقفوا قدامه عاجزين عن التعبير وهو مشهد للفنانة ريهام حجاج فى مسلسل (وكل ما نفترق) متنكرة فى دور صعيدى عامل ” أوصة “.الصراحة مش قادر اتخيل العبقرية في الاخراج اللي وصل بينا الحال اننا نعمل المشهد. الجميل ده».

وتابع: «هنا مش في الكوميديا بتاع الاوصة بتاع الصعيري المتنكر خالص الكوميديا السوداء الاعظم وهو مشهد المطاردة اللي نجحت فيها الفنانة اللولبية في القضاء علي الصعايدة الاشرار بحزمة بقدونس والله زي مبقولكم كده كانت بترمي الصعايدة بحزمة بقدونس والرجل وقّع عادي جدا».

واختتم: «المهم بعد الاوصة وحزمة البقدونس فاستطاعت الفنانة اللولبية انها تهرب وسيظل هذا المشهد يعتبر علامة فارقة في تاريخ الدراما المصرية وعجبي».

تعليق الجمهور على ريهام حجاج
تعليق الجمهور على ريهام حجاج

محمد أحمد

صحفي وكاتب مقالات - رئيس قسم الفن - مُحب لكرة القدم - عاشق للنادي الأهلي

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى