غير مصنف

شيرين رضا تكشف طبيعة مرض ابنتها نور عمرو دياب

تحدثت الفنانة شيرين رضا عن ابنتها نور عمرو دياب وطبيعة العلاقة معها كما كشفت طبيعة مرض نور التي تجعلها تتعامل معها بطريقة مختلفة.

وقالت شيرين رضا خلال لقائها مع أنس بوخش في برنامج “ABtalks” : “نور هي أغلى حاجة في حياتي، كفاية إنها اتكونت جوايا لحد ما بقت طفل كامل.. هي جزء مني، علاقتنا قوية جدا أنا وهي، عندها ٣١ سنة دلوقت”.

كما وجهت لها رسالة من خلال البرنامج قائلة: “نور أنا بحبك للأبد وحتى الموت، وحتى بعد الموت ستشعرين بوجودي حولك في كل مكان”.

نور عمرو دياب مصابة بمتلازمة اسبرجر

وكشفت شيرين رضا عن طبيعة مرض ابنتها نور وأنها مصابة بمتلازمة اسبرجر، موضحة أنه مستوى بسيط من مستويات مرض التوحد وقالت: نور ذكية جدا، لكن عندها حرج اجتماعي، وكسوف دائم موضحة: “يعني هي مش بتكون عارفة إذا كان اللي قدامها بيهزر معاها ولا بيقول نكتة ولا بيتكلم جد و عشان كدة لازم تكون واضح معها جدا في كل كلامك و انت بتكلمها”.

شيرين رضا.. دفعت ثمن زواجي من عمرو دياب

تحدثت شيرين رضا عن زواجها من عمرو دياب وفي سن صغيرة وإنجابها مبكرًا انها أهم تجارب حياتها، قائلة: «كان باختياري ودفعت الثمن».

واوضحت: أنا غلطت إني اتجووزت بدري، وبالتالي أصبحت أم وأنا في سن صغيرة، كنت طفلة مسؤولة عن طفلة، لكن كل شيء في الدنيا له ثمن».

واستكملت: “الجواز مزيف لأن الزوج لازم يكون صديقك المقرب وتشاركه كل شيء وتفكر معاه ولكن الناس مش بتعمل كدا وبيكملوا في العلاقات دي من أجل الماديات ومش بنصح بالجواز دلوقتي، والجيل الجديد مش هيتجوز لأنهم شايفين اللي بيحصل”.

مرثا مرجان

رئيس قسم الفن

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى