فن ومنوعات

لوسي: الجن موجود واحلف بالله هند بنت الأحمر كانت معاي وبتلمسني

تحدثت الفنانة لوسي عن الجن ودورها في المداح 3 “المداح أسطورة العشق”، حيث جسدت دور الجنية هند بنت الأحمر وكشفت عن أحداث غريبة حدثت لها أثناء التصوير.

جاء ذلك خلال لقائها فى برنامج “العرافة” مع الإعلامية بسمة وهبة المذاع عبر فضائية النهار والمحور.

وقالت لوسي: ” في جن طيب وجن شرير وعشان اعمل الدور ده في المداح كان لازم اعرف شكلهم ايه ولازم اشوف الطلاسم والطقوس وكل حاجة وربنا بيسلط الجن الطيب علينا عشان يساعدنا وأنا ذاكرت الست هند بنت الأحمر لان مبعملش دور من جنسي انا بعمل دور من جنس الخفا، بيحصلي حاجات غريبة أوي وبحس أن في حاجة بتلمسني ولكن عشان بقرأ قران وبصلي الموضوع بيبقي مختلف وربنا بيحافظني”.

واستكملت لوسي: “روحنا نصور في الفيوم وعملت ميكب وهلبس اللبس بتاع الجنيه واروح للفيلا بتاعت صابر والدنيا حر وقبل ما ادخل على اللوكشين بتلات أربع دقايق لقيت المخرج بيقولي ارجع الاوتيل وفي عاصفة فظيعة والشجر بيخبط في بعضه ودخلت لقيت الرموش اللى انا مركباها بتطير من الهوى والجو صعب والهوا كان هيطيرني ومصورتش”.

وتابعت: “الجنية هند بنت الأحمر بتلعب معايا أنا واخده اسمها وكل حاجه وقريت عنها كتير عشان هند بنت الأحمر موجودة معايا وبتلازمني في الحقيقة كمان مش في المداح أسطورة العشق بس برغم إنها تحت الارض، أنا بقول المشهد من هنا وبقرأ قران من هنا وبحلف بالله إنها معايا وبتلمسني”.

مرثا مرجان

رئيس قسم الفن

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى