فن ومنوعات

فادي خفاجة يتصدر الترند “مش عايز اشحت”.. القصة كاملة

أثار الفنان فادي خفاجة جدل كبير بعد تصدره الترند بسبب ظهوره في فيديو على «تيك توك» تم تداوله بشكل كبير على «فيس بوك»، «تويتر» بسبب حديثه وملامحه الحادة والحزينة فى نفس الوقت والتي تنم عن حالته النفسية السيئة.

وقال فادي خفاجة في الفيديو المتداول: «انا تعبان انا عايز اشتغل مش عايز اشحت، انا تعبان، انا راجل فنان ضيعت عمري في المعهد العالي للفنون المسرحية، ضيعت عمري في حاجات كتير أوي والمقابل إيه؟».

فيديو فادي خفاجة

وأضاف فادي خفاجة: «انا عايز اتحظر، انا مايشرفنيش اكون هنا، انا يشرفني اكون في مكان، انا خريج المعهد العالي للفنون المسرحية، ممثل، بتقدير جيد جدًا، ازاي انا قاعد هنا؟ وقاعد هنا لمين؟ عشان اللي عايز يرمي مسا يرميه؟».

وجه فادي خفاجة حديثه في الفيديو أيضا إلى نقيب المهن التمثيلية أشرف زكي قائلًا: «انا فنان، واحظروني، ودكتور أشرف زكي اقول لحضرتك على حاجة، انت بتركب حق، مش هقفل اللايف واللي هيدعمني ههينه».

وحاول شقيق فادي خفاجة الاتصال به أثناء البث المباشر، إلا أنه هاجمه أيضًا وقال في الفيديو: «بتتصل بي ليه؟ هو اخويا ده وقف جانبي إمتى؟».

فادي خفاجة: مش هقبل الإهانة

وتابع فادي خفاجة: «انا اتهنت ومش هقبل الإهانة أكثر من كده، مش ده مقامي ولا مكاني واللي عاجبه عاجبه، مش عاجبه».

وأعرب فادي خفاجة عن يتحدى أي ممثل ممن يظهرون على الشاشات في شهر رمضان من خلال الأعمال الدرامية، مؤكدًا أنه على استعداد أن يقوم بدوره بدون أي مقابل مادي حيث قال: «انا عايز اشتغل في مسلسلات رمضان، وعلى فكرة ده مش عيب انا مش بأقل من نفسي».

أعمال فادي خفاجة

فادي خفاحة ممثل شاب بدأ التمثيل فى سن صغير من خلال مسلسل “يوميات ونيس” وعرف بشخصية شرف الدين شارك أيضا فى فيلم خارج على القانون ومسلسلات انا وهؤلاء، عبده مواسم، الناس فى كفر عسكر، تنانين سباق الحافة.

مرثا مرجان

رئيس قسم الفن

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى